Kas yra el.
prekyba ir nuotolinė sutartis?
Nuotolinė
sutartis – verslininko ir vartotojo sutartis, sudaroma pagal organizuotą
nuotolinio pirkimo–pardavimo ar paslaugų teikimo sistemą, verslininkui ir
vartotojui fiziškai nesant kartu vienoje vietoje ir iki sutarties sudarymo bei
sutarties sudarymo metu naudojant tik ryšio priemones (pvz., elektroniniu
paštu, internetu, telefonu).

Ką reikėtų žinoti parduodant prekes ar paslaugas internetu?
Prieš
sudarydamas nuotolinę sutartį verslininkas privalo aiškiai ir suprantamai
suteikti vartotojui šią informaciją:• pagrindines prekės ar paslaugos savybes,
• duomenis apie verslininką (pavadinimas, teisinė forma),
• kontaktinius duomenis (adresas, telefono numeris, elektroninis paštas),
• bendrą prekių ar paslaugų kainą (įskaitant mokesčius ir papildomas išlaidas),
• apmokėjimo, pristatymo, sutarties vykdymo tvarką, prekių pristatymo terminus,
• teisę atsisakyti sutarties, pavyzdinę sutarties atsisakymo formą,
• informaciją apie prekės garantiją pagal įstatymą,
• informaciją apie subjektą, nagrinėjantį ginčus, kilusius tarp pardavėjo ir vartotojo.
Reikalavimai
informacijos pateikimui
•
Sudarydamas nuotolinę sutartį, verslininkas privalo suteikti vartotojui
Civilinio kodekso 6.2287 straipsnio 1 dalyje nurodytą informaciją aiškia ir
suprantama kalba arba sudaryti sąlygas vartotojui tinkamai susipažinti su ta
informacija, atsižvelgdamas į naudojamas ryšio priemones.
•
Patvariojoje laikmenoje pateikiama informacija turi būti įskaitoma.
•
Patvarioji laikmena – priemonė, kuri leidžia vartotojui ar prekiautojui saugoti
asmeniškai jam skirtą informaciją taip, kad informacija tam tikrą laiką būtų
prieinama ir kad saugomą informaciją būtų galima atgaminti nepakitusią.
Vartotojų teisė
atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties
Vartotojas
turi teisę, nenurodydamas priežasties ir nepatirdamas kitų, negu nustatyta
Civilinio kodekso 6.22811 straipsnyje, išlaidų, per 14 dienų atsisakyti
nuotolinės sutarties ar ne prekybos patalpose sudarytos sutarties, išskyrus šio
straipsnio 2 dalyje numatytas išimtis.
Vartotojo teisė
atsisakyti nuotolinės sutarties ir ne prekybos patalpose sudarytos sutarties
netaikoma šioms sutartims
•
Sutartims dėl pagal specialius vartotojo nurodymus pagamintų prekių, kurios
nėra iš anksto pagamintos ir kurios gaminamos atsižvelgiant į vartotojo
asmeninį pasirinkimą ar nurodymą, arba dėl prekių, kurios yra aiškiai
pritaikytos vartotojo asmeninėms reikmėms.
•
Sutartims dėl greitai gendančių prekių ar prekių, kurių galiojimo laikas yra
trumpas.
•
Sutartims dėl supakuotų prekių, kurios buvo išpakuotos po pristatymo ir kurios
yra netinkamos grąžinti dėl sveikatos apsaugos ar higienos priežasčių.
Kokios gali kilti
pasekmės, jei nesilaikysiu ikisutartinės informacijos reikalavimų?
•
Jūs rizikuojate nuvilti vartotojus ir sugadinti savo reputaciją.
•
Pačiuose teisės aktuose numatytos atitinkamos pasekmės, jei nesilaikoma
nustatytų reikalavimų. Pavyzdžiui, jei jūs neperspėjote vartotojo apie jo teisę
per 14 dienų atsisakyti sutarties, jis šia teise galės pasinaudoti vienerius
kalendorinius metus (Civilinio kodekso 6.22810 straipsnio 4 dalis).
•
Už Vartotojų teisių apsaugos įstatymo nuostatų pažeidimus gali tekti sumokėti
nacionaliniuose teisės aktuose numatytą piniginę baudą.
• Verslininkas,
neįvykdęs arba netinkamai įvykdęs pareigą suteikti informaciją vartotojui, turi
atlyginti dėl to vartotojo patirtus nuostolius (Civilinio kodekso 6.228(6) straipsnio
5 dalis).
• Taip pat yra įvairių sutartinių ir nesutartinių priemonių, kurių
vartotojas turi teisę pareikalauti. Pavyzdžiui, nutraukti sutartį ir/arba
atlyginti nuostolius, jei tie nuostoliai kilo dėl tinkamai nepateiktos
informacijos.
•
Vartotojui tenka tik tiesioginės prekių grąžinimo išlaidos, išskyrus atvejus,
kai pagal sutartį šias išlaidas prisiima verslininkas arba kai verslininkas
tinkamai neinformavo vartotojo, kad šias išlaidas turės padengti vartotojas
(Civilinio kodekso 6.22811 straipsnio 6 dalis).
• Vartotojas neatsako už prekės
vertės sumažėjimą, jeigu verslininkas nepateikė vartotojui informacijos apie
teisę atsisakyti sutarties pagal Civilinio kodekso 6.2287 straipsnio 1 dalies 7
punktą
Pardavėjas ar
paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir,
kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo
kreipimosi gavimo dienos, jeigu kiti įstatymai ar Europos Sąjungos teisės aktai
nenustato kitaip, pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą,
pagrįstą dokumentais.